Publiceren

En toen was het stil is mijn boekendebuut, te bestellen sinds oktober 2017. Een psychologische thriller waarover de meningen in familiekring nogal uiteenlopen. En omdat ik de smaak te pakken heb, ben ik gelijk met een tweede boek begonnen, Boetemoeder. Over het eerste hoofdstuk ben ik zo te spreken, dat ik er uren van wakker heb gelegen.

Sinds 2009 is Bond Blog mijn voornaamste uitlaatklep. Eén van de vele websites over James Bond. Met als grootste pluspunt dat deze teksten wél leesbaar zijn.

Schrijven doe ik al sinds ik een pen vast kan houden. In 2003 heb ik de School voor Journalistiek in Utrecht afgerond, waarna ik ben gaan werken bij de kranten van Weekmedia en korte tijd voor het Haarlems Dagblad. Ook het jongerenblad PAUZE Magazine heb ik nog enige tijd kunnen verblijden met mijn aanwezigheid. Er is zelfs een reclamebureau dat een halfjaar lang een beroep op mij heeft gedaan. Dat was geen gelukkig huwelijk.

Voor, na en in die tussentijd schrijf ik het liefst scenario's of in ieder geval een aanzet daartoe (de Nederlands-Tsjechische productie Škoda zit begin 2018 in de treatmentfase). Nog altijd noteer ik allerhande ideetjes op bierviltjes en kassabonnen.

En dat ene informatieve boek over James Bond moet er ooit komen. Na jaren puzzelen is het gouden idee er eindelijk, de voorbereidingen zijn in gang gezet. Najaar 2019 moet haalbaar zijn, dan komt ook de nieuwe Bond-film uit.

Dat schrijven blijft. En doe ik ook makkelijk. Al laten mijn sollicitatiebrieven aan te wensen over. Een gedeelte van de rest is hieronder aan te klikken, alle krantenartikelen zijn echter van voor het tijdperk dat teksten ook standaard online beschikbaar kwamen. Die artikelen zijn inmiddels redelijk oude koek. Een selectie van de knipsels die ik daarvan heb zal ik op enig moment inscannen.


En toen was het stil
Bond Blog 
Magazines
• Kranten
Scenario's
Overig